No agility without visuals

How visual thinking empowers the agile way of working 

Based on the four values of the Agile Manifesto 

Working in an agile way is in essence taking in mind the four values of the agile manifesto in every step on the way. In this video Josje van Beek (expert in strategic communication and business drawing in agile programs and coaching) and Jeroen Blijsie (change manager and expert in business drawing and visual facilitation) explain how business drawing empowers agile working based on those same values. 

 

  • Individuals and interactions over processes and tools 
  • Working software over comprehensive documentation 
  • Customer collaboration over contract negotiation  
  • Responding to change over following a plan 

Vragen aan aan de product owner/ agile coach waarbij hij aangaat op Ja, ja ja dat wil ik ook. We hebben het hier over pijn en verlangen! Kunnen we dit persoonlijk maken met iets wat jullie zelf ervaren hebben zonder dat het een heel verhaal wordt! Dus basically 1 situatie beschrijving waar visual thinking echt het verschil heeft gemaakt. 

We kunnen dit schrijven aan de hand van STAR sollicitatie techniek doen:

Situatie taak activiteit resultaat (om heel concreet te blijven en nog vooral bij die wens te blijven en nog niet direct naar de oplossing te gaan 


En 

Schakel over van ‘interest’ naar ‘desire’.
Creëer een behoefte bij je lezers, maak hen hongerig!

Wat ik kan, kun jij ook...


Je kunt nu overschakelen naar de volgende stap in de AIDA Formule. Bij de 'Desire' wek je een behoefte op bij je lezers. Je maakt hen hongerig naar jouw product en oplossing voor hun probleem. Je kunt hiervoor voordelen van jouw product benoemen. Bijvoorbeeld door opsommingen te gebruiken:


  • Schrijf enkele unieke voordelen van je product op (bij voorkeur die je concurrent niet heeft)
  • Probeer ‘eindresultaten’ na het gebruik van jouw product te benoemen (hoe zou het zijn als je ...)
  • Laat duidelijk blijken hoe jouw product / oplossing jouw leven en dat van andere positief beïnvloed heeft
  • Kies spannende, mysterieuze woorden die lezers nieuwsgierig maken
  • Verklap niet teveel over de inhoud van je product (stop selling the vehicle)
  • Sell them what they 'want' and give them what they 'need'

Positieve klantervaringen om je verhaal te versterken

This is a Quote!
I really like this style! I would recommend this!
Some person - Company BV
This is a Quote!
I really like this style! I would recommend this!
Some person - Company BV
This is a Quote!
I really like this style! I would recommend this!
Some person - Company BV

Je kunt de voordelen van je product ook visueel onder elkaar zetten


Dit afhankelijk van de producten die we hier gaan zetten. 

1 gezamenlijk product?

of bijvoorbeeld verschillende online programma's Josje & TVC 

Hoe meer producten hoe lastiger de verkoop is en hoe langer de pagina...

en product moet dan 1 op 1 oplossing bieden voor de pijn of het verlangen. 

product 1 

This area can be filled with loads of content. Make sure you don't use too much text, keep it clean and simple! Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

of op deze manier..... 

Don't use hundreds of pages text to convey your message. 

Inform your team and your client exactly what you have envisioned and get people easier on board. 

With visuals in your communication strategy people are more involved, more creatieve and participative. 

Start simple!

Don't wait for tomorrow

Implement visual thinking in your agile environment right now!